Menu Menu
meny

Utformning av profil och logga

Den profil du väljer kommer att återspegla sig i det förstahandsintryck kunden får av dig. Förstahandsintrycket är i många situationer olika beroende på om kunden är ny eller inte. Här är det många företag som inte har lärt sin läxa.

Det är mycket viktigt att ha en strategi på hur man skall uppfattas på marknaden. Detta bör avspegla sig i vilken profil företaget väljer på sin logga, sina trycksaker, skyltar, kundbrev, säljmetoder . alltså hela den bild som företaget ger gentemot marknaden.

Att göra det enkelt för sig här, kommer i de flesta fall att betyda att man efter en kort tid "måste göra om proceduren". Utöver ny design, skall marknaden informeras och ny identitet byggas. Detta är mycket resurskrävande och onödigt eftersom designarbetet blev riktigt utfört i starten. Om man själv inte har kunskap eller bakgrund till att lösa dessa uppgifter, är det väl investerade medel att få extern hjälp.

Problemet för många små företag är kostnaderna som är förenade med detta. Var noga med vilken byrå du väljer som din samarbetspartner. Be om prisuppgift, eller ge byrån en budget att arbeta efter innan arbetet igångsättes. Se gärna efter en byrå som kan referera till företag i liknande branscher som din egen och som känner marknaden du befinner dig i. Kontakta gärna en byrå som arbetar med små företag och som har tid att lyssna till och prioritera dig som liten kund. De reklambyråer som bara arbetar med stora företag (med stora budgetar) och stora kampanjer, de är sannolikt inte rätt byrå för en nyetablering. Det finns däremot bra lokala alternativ som gör ett grundligt jobb till ett förnuftigt pris. Små tryckerier har också egna grafiska avdelningar.

Önskar du hjälp med utformning av logga, trycksaker, broschyr, skylt etc, har vi i Bedre Betingelser samarbete med flera aktörer som är konkurrenskraftiga både till pris och kvalitet. För information om aktörer i din region, använd länken nedan.

 

Önskar kontakt med leverantör
Annons
Samarbetspartners